passer by since 1st feb 2010

Friday, February 6, 2015

SOGO sales!





Never get so busy making a living, that you forget to make a life.


assalamualaikum, hai semua :)


cerita sambungan daripada in laws gathering. tak habis-habis lagi kemaruk enjoy weekend dokterfaryn ni eh. hehe. aku sebenarnya memang ada la rasa-rasa nak berjalan tengok-tengok langsir dekat jalan TAR. sebabnya dengar-dengar ada kedai langsir tengah buat sale gila-gila kan. aku ada cakap dengan syg kalau ahad tu sempat, jom lah gi jalan TAR. rupanya syg cerita-cerita dekat my MIL, sekali semua pun nak join pergi jalan-jalan. bagus, bagussss. sebab nya syg ni kalau bab berjalan, kalau nak layankan aku sorang je nak beriya window shopping, memang tak kuasa dia. HAHA.


cuma masalahnya, bila dah ke jalan TAR tu, memang tak sah lah kan kalau tak berhuha dekat SOGO kan. memang sudahnya berjalan-jalan dalam SOGO je. hahahahha. tapi takpe, aku suka SOGO. :)


kan kononnya nak gi jalan-jalan tengok langsir, takut berejammm so memang aku tak bawak la cik puan aina and cik puan azalea. lama jugak aku menyaiko budak-budak ni, especially cik puan aina. cik puan azalea kalau kakak tak ikut, dia memang akan rilek je kena tinggal. huhu.





amik setiap sorang kisses dari mama. adik muka pasrah je. kesian kena tinggal. kalau tau nak berhuha dekat SOGO je, memang dah angkut dorang ni. hehehe.




driver yang asyik pot pet pot pet stress nak bawak bini dgn mak, and adik badik shopping hahaha.


mula-mula pelik jugak sebab jalan raya macam ala-ala lengang gitu. kitorang keluar dalam dekat tengah hari jugak. so buat kesimpulan agaknya ramai orang KL balik kampong kut sebab long weekend kan. bagus jugak. tapi rupanya sangkaan ku meleset ye. semua orang dah ada kat SOGO rupanya. HAHHAA. cis, lagi awal pulak dari we olss :P

punya lah ramai umat, nak parking pun susah. tapi alhamdulillah jumpe port baik punye nak park. tapi SOGO pernah ke lengang. memang dalam mimpi lah kan. ehehhe.





dah macam semut hurung gula aku tengok. pfttt.


yang best nya, aku rasa ramai yang agree jugak, dalam banyak-banyak mall aku rasa SOGO punya sales yang paling berbaloi. sebab memang terasa lah sales dia. and barang-barang pun memang kualiti baekk punya. haihhh, nasib baik lah SOGO ni takde kat kluang/melaka.kalau tak mau aku hari-hari SOGO. haha. ish ish.




sampai-sampai selfie dulu dekat depan parking supaya ingat kereta kat mana. kereta kat mana? kereta kat mana? nyanyi sikit. best tak alasan selfie aku. bhahahha.





zila, emy, MIL, syg and aku. makan dulu kat food court sebab ada orang baru dapat gaji nak belanja :) cubaan gambar muka separuh tetap tak dapat nak cover montel. cis. hehe.





selfie lagi. bukan senang laki i ni nak menyelfie bagai tau. huhu. aku macam happy pulak dengan compact powder aku sekarang. tona muka nampak lebih sekata. ecewahhh. sebenarnya dalam ayat sebalik tabir nya, segala jeragat and parut-parut kat muka nampak ter-hidden sikit. kuikui. dari shiseido jugak. sekarang memang layan shiseido sebab shiseido je ada dekat kluang mall. senang nak top up/refill. hahaha :)




















aku rasa ni first time kut kitorang mik gambar dekat cermin together-gether. memang kalau tengah 
ada cik puans dua orang tu, memang tak terjangkau nak beraksi begini. HAHAHA. best pulak eh. bak kata adik aku, husna. pelik pulak tengok orang dewasa amik gambar kat cermin. hahahahhhahha. suka hati lah weii :P





hasil tangkapan. semua tu aku dengan syg je punyeee hahahha. orang-orang kepong bawak mengucap je tengok. bagi can lah kat orang kampong ni sesekali nak meroyan shopping kat SOGO ni ha. lagipun banyak barang untuk rumah baru je tu. photo frames, comforter sets, bantal-bantal. kasut-kasut and sandal for me. ehh? hehehe. ter beli sekali hadiah untuk diri sendiri pulak. terrr ok, terrrrr. kuikuikui.





from crocodile, and larrie. suka sebab selesa amat dan paling penting murahhhh :) dah nazak dah fitflop aku buat lenjan. huhu.





sebab mama dah ter-promise dekat kakak aina masa nak tinggalkan dorang tu. so dapat memasing habuan barbie. huhu. kopak. hahhahha. cik puan aina memang awal-awal dah request nak barbie Princess Aurora. tapi malang nya, Aurora takde pulak. so mama beli lah yang ala-ala Princess Aurora baju kembang semangkuk cun gila. harga pun cun sebab takde diskaun sangat, limited edition pulak tu *nangisssss* haha. sebab memikirkan azalea yang akan meraung-raung berebut dengan kakak, so cik puan azalea pun dapat jugak, barbie Princess Alexa. azalea memang obsess dengan cerita Barbie and the secret door tu. so memang happy sangat laaa cik puan sorang ni. :)








tengok cik puan aina muka sengih lebarrrr sebab dapat pow mama. hahahha.





ni masa malamnya. beriya tidur pun dengan barbie memasing. memang over tau cik puans ni. hihi. as long as you guys are happy lah ye :) sayannnggggggg my cik puans. 


tu lah cerita pasal last weekend in january :) puas hati sebab memang well spent dengan my family. so far sooooo good. sekarang tengah sebok dalam proses nak pindah ke rumah baru pulak. i just can't wait! semoga ALLAH mudahkan segalanya. aminnnnn :)




ni selfie muka happy masa masuk kerja lepas berjimba-jimba weekend tu. hahahhaha. 
dark blue hijab tu dari LULWA HIJAB ye. best. boleh buat macam-macam style. gambar teleng semacam tu sebab nak tunjuk style pattern swarovski kat tepi tu. aku baru nak cuba-cuba. hihi.

see ya!


autopublished entry


6 comments:

  1. Saya jarang gi sogo sebab sesak, ramai sangat orang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy laaaaaaagi jarang sbb tak duk kl heheh. So sesekali bersesak menang tak jadi hal sebab sogo punye pasal i lenjan kan je hahah

      Delete
  2. Replies
    1. Ko memang layak dapat title sogo queen sue hehehe

      Delete
  3. Gegirl mesti pandai jaga toys kan.
    Macam gegirl my adik.
    Anok2 jate saya...ermmm..jangan harap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha. takde makne wei. kejap je jaganya. lepas tu comot-comot dah barbie nya. tapi memang dah comot pun dorang still sayang laa.. hehehe

      Delete

Thanks for reading. come again!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...