passer by since 1st feb 2010

Tuesday, February 24, 2015

Warkah Buat Bibik Rita




Feeling gratitude and not expressing it is like, wrapping a present and not giving it.
-William Arthur Ward


assalamualaikum, hai semua :)


waduhh, waduhhh. runsing kepalakuuu. hati tengah berdebar-debar sebenarnya. insya ALLAH malam ni atau paling lambat esok nak pergi mengusha and meng-interview bakal bibik baru.


...................................................................................


okey, ayat dekat atas ni cerita sebelum kejadian. lima hari lepas kut. hehhe. sekarang memang dah selamat pun ada bibik baru. emmm so far baru bermesraan untuk dua hari. so mungkin later aku update pasal bibik baru ni. nak cerita dulu pasal bibik rita (bibik yang dulu) masa beliau nak balik kelmarin. ewah beliau beliau gitu ek. hehhe.


bibik rita ni masa aku ambik dia dua tahun yang lepas, aku pernah tanya dia plan nak kerja berapa tahun. sebab kalau boleh aku memang nak dia sambung. lagipun bibik rita ni aku ambik masa cik puan azalea still dalam perut lagi kut. masa aku 38wks. just 2 weeks plus before aku deliver azalea. so basically, azalea memang membesar dengan bibik rita. awal-awal dulu, bibik rita cakap dia nak kerja at least untuk lima tahun. anak-anak dia kecik lagi, semua still belajar lagi. yang paling besar pun baru nak masuk kolej. gitu lah lebih kurang. dia janda, husband hilang masa tsunami acheh dulu. anak-anak memang mintak belas kakak dengan mak bapak jaga. memang dia harap sangat dapat tolong famili dia. sedih kan. 


tapi tu lah, kita ni hanya merancang. ALLAH yang tentukan. anak dara dia yang sulung tu lari rumah tak tau ke mana. anak-anak dekat indon terbiar tanpa di monitor. so dia rasa dia perlu balik. kitorang sefamili memang frust menonggeng, but as a mother myself, aku faham sangat perasaan dia. bab lain memang kita boleh timbang tara main cincai-cincai, tapi bila bab anak-anak, mesti kena utamakan. mak mana tak sayang anak kannnn. ok sebak pulak. 



  


kenangan dengan bibik rita. azalea memang kaki buli bibik. nasib tak kena dera. anak emas bibik rita ni. hahahha. ingat lagi aina masa awal-awal bibik rita datang, garang dia bukan main. ada je tak kena dengan bibik rita. siap pernah tepuk punggung bibik ok. nasib tak masuk Metro: bibik indon dibelasah anak majikan. kau jangannn. hahahhaha.
tapi sekarang, geng bukan main. sayanggg betul cik puan aina dengan bibik dia. 












ni cik puan aina masa aku break the news yang bibik rita nak balik for good. 
sebelum ni ada jugak aku war-war dekat dia pasal bibik rita nak balik indon. tapi agak nya sebab tiap kali aku cakap tu, dia ingat main-main kut sebab bibik rita still ada. aku ni konon nya nak bagi dia mentally prepared la kan, taktau la plak sampai jadik kes gini. tapi cik puan aina ni memang drama queen sikit macam mama hehehe. 





tengok cik puan azalea ni. rilek je dia takde perasaan. huhuhu. tapi pagi tadi bangun tidur, pergi tanya dekat bibik baru.


"bibikkkk, ohhh bibikk. bibik rita maneeee?"


dah bibik dareb (bibik puan kluang) mengalir air mata sebak. hari tu bibik remsih dah sedu sedan kesian kan azalea bila bibik rita takde. huhu. bibik dareb, bibik remsih (bibik tika) dengan bibik rita memang kamceng. riuh kalau semua ada sekali.kerja pun tak stress. 

(T T)


nampak tak beg beg luggage dekat belakang tu. bibik rita datang malaysia dengan hand luggage kecik dengan handbag cinonet sebiji. nak balik indon bawak beg luggage besar satu, yang medium size satu, dgn hand luggage boleh tarik tu satu (semua ihsan dari puan kluang a.k.a ma). plus handbag baru hadiah dari aku dengan syg :) penuh jugak dengan souvenirs dari kitorang untuk famili dia dekat sana.






gambar kenangan cik puans dengan bibik rita. aku nak cik puans ingat yang bibik rita ni rasanya bibik yang terbaik dalam sejarah bibik-bibik dalam keluarga kitorang. isk, isk.


last but not least, 




wefie dengan bibik rita :)


kepada bibik rita, kami sekeluarga nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga sebab jadi pemudah cara dalam urusan seharian kitorang satu famili. bersyukur sangat-sangat dijumpakan dengan bibik rita. terima kasih sebab tolong jaga saya especially masa aku ala-ala terlantar lepas masa pantang beranakkan cik puan azalea dulu. 

(klik sini utk flashback cerita tu : PELVIC GIRDLE PAIN sakitnya mak oi)

hanya ALLAH yang boleh balas jasa bibik. saya dan keluarga doakan yang baik-baik untuk bibik sekeluarga ya. 


jangan lupa roger-roger kalau nak masuk malaysia kerja semula. i'll be more than happy to hire you back :) ok aku ni dah kenapa. macam lah bibik rita baca blog aku kan. hahahha.  well, it's the thought that counts right :)



writing @ 1118hrs.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

!!!STICKY MODE!!!

assalamualaikum, hai semua :)


ni sticky mode ye kawan-kawan sekelian alam. untuk baca entri sebenar, please scroll UP and DOWN :) just for the time being. until i don't know when. sebabnya aku memang tengah dalam proses nak clear up my wardrobe dekat rumah melaka. sebab banyakkk sangat baju bajan yang cantik-cantiks and still in a very good condition yang aku nak pakai of course lah dah tak muat sebab dah gendut. ok sebenarnya lebih kepada muat tapi ala-ala sexy mexy sikit gitu. kuikuikui. so i have to let it go. 


korang boleh follow and check it out dekat my shop instagram :







or, you can just click HERE :



kalau korang percaya dengan taste dokterfaryn, you will never doubt the authenticity and the quality, especially the ones that stated as "preloved excellent/good condition" :)

so please, please go and have a look because you can get a nice baju at as low as RM 5!
kindly spread and share the news ok. siapa tahu, kut-kut dokterfaryn nak kasi present dekat korang yang paling banyak referrals. hehehhe. 


more and more stuffs will be updated later on my shop instagram, so stay tuned okey.
thanks guys. muahsss sikit hehehhe


sticky mode entry!

2 comments:

  1. Salam, hai!

    sy pun ada same experience ngan bibikx2 ni. Dapat yang baik, memang kita pun bole terasa bila dia nak berenti.. bukan kata budak2 yg nangis, mak budak pun nangis jugak, tapi kaber line punye pasal, buat2 toleh tepi.. hehehehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn. memang sayu masa dia balik. lagi sedih sebab sebenarnya kalau dia boleh sambung kerja, lagi banyak dia boleh bantu famili dia. huhu. takpe lah, ALLAH itu sebaik-baik perancang. insya ALLAH :)

      Delete

Thanks for reading. come again!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...