passer by since 1st feb 2010

Tuesday, May 5, 2015

Home Sweet Home



A house is made of walls and beams, a home is made of love and dreams.


assalamualaikum, hai semua :)


okey sebulan aku berhibernasi tak jenguk belog. hahha. ape kes ni? bukan ke azam baru nak selalu selalu meng-update walaupun seciput. huhuh. janji tinggal janji ni. hehehhe.


few things happened last month. 


first of all, kitorang dah selamat pindah masuk ke rumah baru. alhamdulillah. setelah makan berbulan-bulan nak menyetelkan (ada ke perkataan ni) itu ini, finally kitorang berjaya memasukkan diri ke dalam rumah baru. hehehhe. sebenarnya banyak lagi benda nak buat untuk rumah. but we are doing it slowly lah. one step at a time. boleh bankrupt aku dengan syg kalau semua nak pulun sekali. ;)


aku memang dah tak kuasa nak susun atur gambar. layan kan je lah ek. hihi. tak ikut atur cara ni hahahha. bedal je lah labu.







ni masa FIL and MIL datang melawat kawasan. shifa (adik syg) melepak rumah kitorang for few days. kesian shifa sebab dia datang memang on the day yang kitorang pindah tu. so memang tak dapat nak meng-entertain sangat. fridge pun kosong sekosong-kosongnya. huhu. siap kipas kat main hall and dining hall pun tak siap pasang lagi. 







ni bilik "girls-only dream came true". hehhe. ni masa awal-awal. macam-macam aku nak sumbat kat bilik cik puans ni. ni pun tak habis deko deko lagi. aku rasa nak menyiapkan bilik dorang yang paling best. hahaha. sebab nak buat se-colour-ful yang boleh. cik puan aina memang dah rasa bilik ni bilik dia. siap suruh mama cepat-cepat keluar bila dorang ada agenda dalam bilik. which is a good thing, sebab misi mama berjaya pujuk cik puans tidur bilik sendiri, so that senang mama dengan ayah nak ber-agenda jugak. ehhh? hahahahha.
nanti later aku update gambar bilik cik puans yang latest :)








okey ni masa perasmian rumah baru oleh dokter ali. hehhe. kelakar pulak sebab kitorang siap suruh ayah dengan ma datang untuk acara bukak plastik sofa and furnitures sempena merasmikan rumah baru. siap pegang gunting bagai okey. hahha. idea syg la ni. comel je. hihi.





muka happy syg. yang belah kanan tu, book cabinet aku. aku letak dekat family hall atas. nanti aku cerita lagi pasal book cabinet ni. omg, i miss reading. ada sofa sebelah rak buku tu. memang "my zone" lah kononnya. hehe. bila lah lagi dapat nak ber-zone bagai tu. 







sekitar majlis perasmian. ecewahhh. hahahha. nampak tak semua beriya mengcabut plastik di situ. termasuklah si kenit cik puan azalea. huhu.




thank youuu ma dengan ayah yang banyak sangat berjasa and tolong kitorang merealisasikan rumah impian. *muahs impian lah sangat kan. takpe sikit-sikit. :)

  


special thanks jugak untuk my brother, afiq yang selalu available kan diri untuk tolong standby tanpa lelah bila aku tiba-tiba call bagitau "nanti ada orang nak datang pasang air-con tau", "nanti ada orang nak hantar katil tau", "nanti ada orang nak pasang wallpaper tau" dan sebagainya. hehhe. memang boleh diharap adik aku ni. masih single ye kawan-kawan sekelian. yang berkenan boleh emailkan resume beserta gambar berukuran pasport kepada saya. hehehhe.





sneak preview rumah sebelum kejadian. nak tengok semua kena datang rumah lah beb. hahah. nanti lah ada masa aku update lagi pasal rumah. nak kena tulis jugak kenangan manis meng-deko rumah yang tak berpenghujung ni. baaaaaaaaanyaaakkk sangat idea tapi tunggu ongkosnya la dong. huhu. 


okey till then. ciao guys :)



writing at 1108hrs


2 comments:

  1. cantik sgt!!! bila la blh dtg ni hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole je datang. sebenarnya tak cantik mana. tapi aku ni memang terer adjust angle. hahahaahha. wei, kang bebila raya ke dtg eh :)

      Delete

Thanks for reading. come again!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...