passer by since 1st feb 2010

Tuesday, February 15, 2011

sampai bila kekecewaan ini akan berakhir?




"There are only three things women need in life: food, water, and compliments."
- Chris Rock



assalamualaikum, hai semua :)



semenjak ber-kehidupan bujang selama beberapa hari ni sebab ketiadaan pengikut setia mama, cik puan mem besar nur aina yang sedang melancong di kluang, aku dengan syg dah gaya macam pengantin baru je.



makan western bfast dekat ONE cafe (kut nama dia).
berpegangan tangan masa jalan-jalan dekat mall.
bercengkerama bergosip berduaan dekat dalam kereta.
lentok-lentok kepala dekat bahu syg masa tengok movie.



ewahhh wahh wahh. TERlampau betul dokter faryn ni. hehhe. ehh tapi bila lagi kan nak ber-mesraan dekat syg i. nanti syg i ketandusan kasih sayang, kan dah susah. dah lah puan dokter faryn ni kerja dok oncall je. huhu. so, i do what i have to do ok. sila lah fahami bila saya menjadi sedikit manja dan mengada sebegini. hehhee.



syg bukannya jenis yang suka show off kasih-sayang/affection dia terhadap aku di khalayak ramai. dia punya tahap penyegan tu memang hebat sikit. sebab tu, bila dia tiba-tiba naik sheikh pegang tangan aku in public, sampai sekarang pun aku akan angau telebihh... waaa, akan macam ada renjatan elektrik yang berdesup-desup mengalir dalam badan. kalau lah aku ni lampu, mesti dah ber-lip-lap-lip-lap wehh. terus kantoi tengah angau.



get what i mean? hehhe.



ok, apekehal dokter faryn mood karat semacam ni? HAHHA. sori lah. sebenarnya nak menghilangkan tensen lepas tengok cerita HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH (HKLBR). aku dengan syg beli dvd je. nasib baik tak tengok dekat movie. aduh, sampai sekarang aku konfius kenapa ramai yang macam suka gila dekat cerita tu. dan sampai sekarang aku frust, sebab aku yang beli sendiri untuk tengok cerita tu. punya lah berkobar-kobar semangat satu malaysia nak layan cerita melayu, tapi cit. hampehh. sesi bergelaksakan dengan syg bertukar menjadi sesi "menyesal-aku-beli dvd-ni" . terus rasa tertipu. haihs.



honestly, i am not a malay movie lover. aku tau aku ni bunyi macam anti movie melayu je. nama je melayu ek. agaknya tu sebab nya bahasa melayu SPM aku dapat A2 je. english pulak yang A1. cehh, memalukan sungguh. or maybe because i have watched thousands of english movies, i look down on those malay movies. bila semua orang macam beriya-iya cakap yang cerita melayu sekian-sekian ni hebat bukan main, aku macam buat tak faham je. susah nak percaya yang cerita melayu boleh jadi sebegitu hebat. tapi bila semua orang dah gila-gila up kan cerita tu, aku jadi macam curious lah pulak. dah SEMUA cakap macam tu, tak ke aku macam ketinggalan zaman bila tak tengok lagi cerita yang di-war-war-kan best sangat tu.



itu yang aku TERRrrbeli gak DVD dia. nak tengok kat wayang, memang tipis lah weh. sebab menari gelek arab pun syg takkan teman aku tengok. hehhhe.



then bila dah tengok. waa frust. serius, frust.



ramai yang cakap, cerita HKLBK tu buat dorang gelak dari awal sampai akhir. siap dalam panggung, ada yang berdiri-diri sebab kelakar nak mamp*s.



errr....?



ok. mungkin tahap kekelakaran dia orang tak sama dengan aku. lain orang lain citarasa kan. tapi macam cerita sepet, cicakman... aku layan dekat tv je. frust jugak. even ada certain cerita indon yang orang duk huhahuha best, pun pada aku kurenngsss. aku ni yang spesis lain kut? kenapa orang suka, aku tak suka? pelik, pelik. (tibatiba emosi)



ehh. tapi movie CINTA memang menusuk hati. ha, yang itu aku suka. :)



aku memang kaki movie. tapi cukup lah setakat layan english movies. jarang ada yang menghampakan. cerita melayu aku rasa aku tunggu keluar TV je lah kut. so kalau tak best, tak menepati citarasa, boleh ZAP! tukar channel dengan sekelip mata. hehehhe.




one of my favourites, of all time.





nite peeps!
dan salam maulidur rasul :)



but seriously, korang rasa best ke cerita HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH tu??????



(ampun maaf kepada kawan-kawan sekelian alam yang fanatik cerita melayu ye. entri ni adalah pendapat peribadi semata-mata, tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada)





21 comments:

  1. bolela.....takla tak best sgt....takla best sgt pon...ok-ok la...

    =)

    ReplyDelete
  2. amboi kemaiaaaaaaaaan korg feeling peranten baruu yeee..takpe takpe aku kasi can..kan ko jugak kata misi menambah adik aina thn ni.gud luck! :)

    hantu mak limah aku tak tgk agi..ko tau since ade qies ni sekali je aku tgk wayang berdua ngan hubby..layan prince of persia.

    ReplyDelete
  3. farynn...kau same mcm aku. aku mmg suka gle gladiator. aku pon sudah tertipu dgn antu kak limah. beria beli dvd die sbb org kate best. tp x smp 10minit tgk, aku da tertido.hehehehe..aku rasa cerita melayu segmen cerekarama kt tv3 sabtu mlm tu lg best utk ditonton.

    ReplyDelete
  4. cikpuanakish,
    dia memang ada part yang boleh lah kelakar jugak. but not good enough kan. itu yang frust tu. sebab tinggi sangat expectation before tengok cerita ni.

    ReplyDelete
  5. yatt,
    aku dengan hubby ada peluang gak nak tengok movie berdua (kadang-kadang) sebab parents aku suka cilok cik puan bawak balik kluang. eehehhhe.

    ReplyDelete
  6. zura!
    yey! ada orang yang setuju dengan aku. weh ko pernah tengok cerita "orphan". yang tu pun best. menyakitkan hati. sampai rasa nak masuk dalam tv dan cekik pelakon dia sampai mati sebab berlakon "real" sangat. HAHAHHA.

    ReplyDelete
  7. baik layan cerita upi ipin..hehe

    lain orang lain cita rasa..kalau semua minat benda sama tak best jugak kan..

    ReplyDelete
  8. ok la kot.. SUya pun tak bape suka cerita melayu.. tapi bila ke wayang.. semua cerita omputeh dah layan,sapu gak la malay movie.. Hehehe comel tulisan baru ni.. bulat2

    ReplyDelete
  9. ena pun tak pernah tonton citer tu.. baik kat wayang or movie.. tak terasa nak tengok pun.. sbb dah biasa bila org dok gelak beria2.. ena tercari2 apa yg dok gelak beria.. so, tak mooo jd camtu.. makanya tunggu tayangan kat tb je lah.. tp kalo citer seram SANGAT PUN tak tengok jugak.. penakut!! haihh..

    ReplyDelete
  10. hai si parapara,
    salam kenal :)

    betul. bila variety baru best. tepuk dada tanya selera. hehhe. haa, upin-ipin pun semua cakap best. rasanya macam nak beli bagi cik puan tengok :)

    ReplyDelete
  11. suya!
    akak pun sama! selalu jadik mangsa keadaan TERRpaksa tengok cerita melayu sebab dah khatam semua cerita omputih. hahhha ;)

    ReplyDelete
  12. ena,

    tulah, lepas ni rasanya semua cerita yang "suspicious" ni better tunggu keluar dekat tv. so takde lah terasa hampa sangat bila tak up to the expectations kan?

    ReplyDelete
  13. okla cite kak limah tu. lain orang lain feel tengok movie.

    ReplyDelete
  14. faryn, aku pon bl cd hantu kak limah sbb termakan pujian melambung budak ofc aku.. 1st time tgk aku cam blur2 gak.. x tau la, aku x paham sgt.. tp part yg lwk tuh nasib baik aku boleh gelak kuat2 tanpa paksaan.. kalo x mesti aku dah hampa..

    ReplyDelete
  15. adik aku tgk wayang.. siap dia bli dvd lg.. aku tgk dvd je.. ada la part aku gelak.. ada part aku mcm confuse je.. tp hantu kopek itu menyebabkan aku terkejut n fikir tang lain.. hahaha!

    ReplyDelete
  16. pada saya pon biase aje..ade 1-2 part aje kelakar..seb baik sy download aje :D

    ReplyDelete
  17. suke jugak citer gladiator ni. walaupun dah bertahun2 kuar tapi baru 2 bulan lepas tgk. beli dvd. ori lagi.hihihi. memang best dan aku mmg suke giler movie zaman2 kegelapan ni. satu lagi citer yg maybe org lain rs bosan giler tapi aku sgt suke "the lakehouse". :)

    ReplyDelete
  18. hai nurielahi & munies,
    salam kenal :)

    cerita tu ada lah gak message behind the stories. cuma tak cukup power je. hehhhe.

    ReplyDelete
  19. syima,

    wahhhh fanatik betul adik ko. hahahaha.

    ReplyDelete
  20. marini,

    lakehouse aku tak berapa la.. tapi cerita tu memang ok je kalau nak layan. kira takde lah sampai rasa nak tukar channel lain. hehhe.

    ReplyDelete

Thanks for reading. come again!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...